Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, powołała na stanowisko nowego dyrektora handlowego, Agnieszkę Patejczyk.
Agnieszka Patejczyk z Krynicą Vitamin jest związana od pół roku. Dotychczas kierowała nowym działem chemiczno-kosmetycznym, który ma się stać drugim fundamentem biznesowym Krynicy Vitamin – po produkcji napojów. Dział chemiczny opracowuje nowe produkty, proponując klientom m.in. bezalkoholowy płyn do dezynfekcji, środki ochrony osobistej i kosmetyki.
– Wraz z dynamicznym rozwojem spółki postanowiliśmy powierzyć dział handlowy Pani Agnieszce Patejczyk. Ma one ogromne doświadczenie w branży spożywczej, w tym napojowej, a także paliwowej. Zadaniem nowego dyrektora handlowego będzie pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji z obecnymi, zarówno w naszej podstawowej działalności biznesowej, jak i w tworzonym dziale chemiczno-kosmetycznym. Pracujemy nad uruchomieniem nowego zakładu chemiczno-kosmetycznego. Przygotowujemy się do otwarcia kilku linii produkcyjnych. Zamierzamy działać usługowo dla innych marek i sieci handlowych. Model biznesowy, który sprawdził się w napojach, chcielibyśmy wdrożyć również tutaj – powiedział Piotr Czachorowski, prezes Zarządu Krynicy Vitamin SA.
Agnieszka Patejczyk jest absolwentką zarządzania i marketingu na Wydziale Inżynierii Produkcji Politechniki Warszawskiej. Ukończyła również studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej na kierunku zarządzanie wartością firmy.
W latach 2016-2020 była dyrektorem ds. międzynarodowych sieci handlowych w firmie Stock Polska. Wcześniej, w latach 2014-2016 prowadziła zespół ds. handlu nowoczesnego w Pamapolu. W latach 2007-2013 oraz 1997-2000 pracowała w PepsiCo, kierując m.in. zespołem menedżerów odpowiedzialnych za handel tradycyjny i kanał stacji benzynowych. Na jej bogate doświadczenie w handlu składa się również strona kupiecka, którą rozwinęła pracując dla PKN Orlen w latach 2000-2006, gdzie kierowała działem zarządzania kategoriami i regionalnymi biurami handlu detalicznego.
– Zawsze wysoko zawieszam sobie poprzeczkę, tak jest i tym razem. Lubię wyzwania, a jednym z nich jest kierowanie dużym zespołem menedżerów, łączenie sprzedaży napojów z rozwojem działu produktów chemiczno-kosmetycznych. Celem jest dywersyfikacja portfolio Krynicy Vitamin. Budujemy mocny zespół, podnosząc kompetencje pracowników. Nasi klienci z pewnością to docenią. Nie będzie to łatwy rok, bowiem pandemia Covid-19 nie odpuszcza i jest czynnikiem destabilizującym rynek – powiedziała Agnieszka Patejczyk, która obowiązki nowego dyrektora handlowego Krynicy Vitamin SA obejmie 5 kwietnia.
Krynica Vitamin w 2020 roku zarobiła sześciokrotnie więcej, niż w roku poprzednim. Szacunkowy zysk netto za 2020 r. wyniósł 56,6 mln zł, wobec 7,4 mln zł w 2019 roku (wzrost 655 proc. r/r). W całym 2020 r. Krynica Vitamin wypracowała 446 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 50 proc. r/r), co było najwyższym wynikiem w historii Spółki. Sprzedaż przełożyła się na 74 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 575 proc. r/r). Bardzo dobre wyniki są konsekwencją produkcji i sprzedaży płynów do dezynfekcji w drugim kwartale 2020 r. oraz wypracowaniem wyższych przychodów z działalności podstawowej w całym ubiegłym roku.
Krynica Vitamin w obecnym roku skupia się na dalszym umacnianiu swojej pozycji na rynku produkcji napojów oraz dywersyfikacji geograficznej. Dział R&D przygotowuje nowe formuły napojów, m.in. w opcji „low sugar”, czyli dostosowane do opłaty cukrowej, a także nowe formuły środków ochrony osobistej i kosmetyków.